فایل 200

فایل 200

فایل 200

فایل 200

کلمات کلیدی

فریدون فریور

مبانی نظری ارزیابی عملکرد

ترجمه مقاله مبارزه با فساد

جزوه آموزش هیپنوتیزم و مانیه تیزم

دانلود پاورپوینت EFQM.

پرسشنامه ابراز وجود (گمبریل و ریچی

1975).

تئوریها و عوامل زمینه ساز فرسودگی زناشویی و راه های مقابله با آن.

بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در آثار دیوید هاکنی.

دانلود 12 جزوه آموزش هیپنوتیزم و مانیه تیزم

پرسشنامه خوش بینی علمی مدرسه (هوی و همکاران

2008)

پاورپوینت آموزش و پرورش لیبرال

تبلیغات انبوه و نامحدود در تلگرام

پاورپوینت تحلیل مدرسه Burntwood بریتانیا

نقش موفقیت کسب کارهای جهانی

رزومه ساز ICV Registration

Registration

تالیف: دکتر محمد نمازی

پاورپوینت اورژانسهای زنان و زایمان

ساخت و اجرای کدهای دستوری ussd

کنترل راه دور ماینر

(همراه با کدنویسی متلب و شبیه سازی با نرم افزار انسیس فلوئنت)

مصاحبه بالینی pdf - نمونه مصاحبه بالینی افسردگی pdf (دو نمونه)

نمونه تفسیر آزمون گودیناف - نمونه انجام شده آزمون گودیناف

حسابداری مدیریت استراتژیک تالیف دکتر نمازی جلد اول

مکمل چاقی مکارنج

پروژه کارورزی روش کار و تدریس مدارس ابتدایی در ایام کرونا .

نمونه سوالات امتحانی تشریحی پایان ترم ساختمان 1 با پاسخنامه تشریحی .

طراحی سایت پخش زنده با php .

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

پاورپوینت نظریه شرطی سازی کلاسیک رسکورلا واگنر

رشید رهاوی | پنجشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۹، ۰۸:۴۹ ب.ظ

پاورپوینت نظریه شرطی سازی کلاسیک رسکورلا واگنر در 46 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت  pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

فهرست مطالب

مقدمه

وابستگی نه مجاورت

درماندگی آموخته شده

سایر توجیهات نظری از شرطی شدن کلاسیک

بی ربطی آموخته شده، بازداری مکنون و فراشرطی شدن

شرطی شدن به عنوان تشکیل انتظارات

بیزاری از مزه حاصل از شرطی شدن: اثر گارسیا

آزمایش جان بی واتسون با آلبرت کوچولو

تکرار آزمایش واتسون به وسیله برگمن

کاربردهای بیشتر شرطی سازی کلاسیک در روان شناسی بالینی

کاربرد شرطی سازی کلاسیک در پزشکی

 

بخشی از متن

مقدمه

رسکورلا و واگنر از پدیده های کلی شرطی شدن کلاسیک توجیهی فراهم آورده، تعدادی پیش بینی غیر منتظره درباره شرطی شدن کلاسیک به دست داده، و چند مساله مهم وابسته به نظریه سنتی شرطی کردن کلاسیک را حل کرده اند. از جمله اینکه این نظریه تبیینی از پدیده وقفه به دست داده است.

در این نظریه از منطق ریاضی و نمادی نسبتا ساده ای برای خلاصه کردن پویایی های یادگیری استفاده شده است. نخست اینکه منحنی یادگیری تدریجا افزایش می یابد تا به یک سطح صاف یا مجانب برسد. رسکورلا و واگنر می گویند ماهیت US تعیین کننده سطح مجانب یا سطح حداکثر شرطی شدن است. این حداکثر با علامت لامدا نشان داده می شود.

دوم اینکه یادگیری کسب شده پیش از یک کوشش خاص n با Vn-1 نشان داده می شود و تغییر یادگیری در نتیجه شرطی شدن در کوشش n با (Vn دلتا) مشخص می شود. دلتا معرف تغییر در V است.

بالاخره نظریه رسکورلا-واگنر دو جز را شامل می شود که به قابلیت شرطی شدن یک جفت CS و US اشاره دارد. ضریب آلفا به نیرومندی تداعی بالقوه یک CS معین دلالت می کند. برای مثال، یک صدای بلند از یک صدای آرام غیر قابل تشخیص ارزش آلفای بیشتری دارد. ضریب بتا نیرومندی تداعی بالقوه یک US معین را معرفی می نماید. یک شوک برقی قوی از یک شوک ضعیف بازتاب عقب کشیدن شدیدتری را موجب می شود، بنابراین از مقدار بتا بیشتری برخوردار است.

وقتی همه این اجزا را برای یک CS معین(CSa) و یک US معین (USa) کنار هم قرار دهیم، نشان می دهد که تغییر در نیرومندی یادگیری شرطی در هر کوشش تابعی است از تفاوت بین حداکثر یادگیری ممکن و مقدار یادگیری که در پایان کوشش قبلی صورت پذیرفته است.

معادله رسکورلا-واگنر چگونگی به وجود آمدن منحنی یادگیری دارای شتاب منفی را توضیح می دهد. در منحنی یادگیری مقدار یادگیری با تداعی ایجاد شده در کوشش های آغاز یادگیری بیشتر از کوشش های بعدی است و هرچه بر تعداد کوشش ها افزوده می شود، از مقدار یادگیری نیز کاسته می شود تا اینکه سرانجام منحنی به حد مجانب برسد. به همین علت، منحنی یادگیری را منحنی دارای شتاب منفی می گویند.

چند بیان ریاضی دیگر وجود دارند که می توانند منحنی یادگیری را به طور کامل توضیح دهند. نظریه رسکورلا-واگنر همچنین دارای این امتیاز است که یافته های غیر عادی مربوط به شرطی سازی کلاسیک را توجیه می کند. برای مثال، به چگونگی تبیین وقفه توسط این نظریه نگاه می کنیم.

وقفه زمانی رخ می کند که ابتدا یک پاسخ به یک CSa شرطی شده و بعد با ترکیبی ازCSax که از CSa اولیه و یم CSx اضافی تشکیل یافته تقویت می شود. وقتی که عنصر دوم محرک مرکب به تنهایی ارائه می شود، موجب فراخوانی پاسخ شرطی نمی شود یا پاسخ اندکی را فرا می خواند. طبق نظریه موجود، اکثر شرطی شدن ممکن برای یک US خاص به وسیله CS اول مصرف شده است.

اصولا تمام شرطی شدن ممکن در موقعیت معین به اولین محرک شرطی تعلق دارد. در توجیه وقفه می بینیم که وقتی یک محرک شرطی از قبل با یک محرک غیر شرطی تداعی شده و به حداکثر نیرومندی اش رسیده باشد، اگر با یک محرک جدید همراه شود و دو محرک همراه هم با همان محرک غیر شرطی تداعی شوند، پدیده وقفه صورت می پذیرد. یعنی محرک جدید به خوبی محرک قبلی نسبت به محرک غیر شرطی، شرطی نمی شود.

و ...

پاورپوینت نظریه شرطی سازی کلاسیک رسکورلا واگنر

پاورپوینت نظریه شرطی سازی کلاسیک رسکورلا واگنر در 46 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 46
حجم 4208 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت


توضیحات کامل

پاورپوینت نظریه شرطی سازی کلاسیک رسکورلا واگنر در 46 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت  pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

فهرست مطالب

مقدمه

وابستگی نه مجاورت

درماندگی آموخته شده

سایر توجیهات نظری از شرطی شدن کلاسیک

بی ربطی آموخته شده، بازداری مکنون و فراشرطی شدن

شرطی شدن به عنوان تشکیل انتظارات

بیزاری از مزه حاصل از شرطی شدن: اثر گارسیا

آزمایش جان بی واتسون با آلبرت کوچولو

تکرار آزمایش واتسون به وسیله برگمن

کاربردهای بیشتر شرطی سازی کلاسیک در روان شناسی بالینی

کاربرد شرطی سازی کلاسیک در پزشکی

 

بخشی از متن

مقدمه

رسکورلا و واگنر از پدیده های کلی شرطی شدن کلاسیک توجیهی فراهم آورده، تعدادی پیش بینی غیر منتظره درباره شرطی شدن کلاسیک به دست داده، و چند مساله مهم وابسته به نظریه سنتی شرطی کردن کلاسیک را حل کرده اند. از جمله اینکه این نظریه تبیینی از پدیده وقفه به دست داده است.

در این نظریه از منطق ریاضی و نمادی نسبتا ساده ای برای خلاصه کردن پویایی های یادگیری استفاده شده است. نخست اینکه منحنی یادگیری تدریجا افزایش می یابد تا به یک سطح صاف یا مجانب برسد. رسکورلا و واگنر می گویند ماهیت US تعیین کننده سطح مجانب یا سطح حداکثر شرطی شدن است. این حداکثر با علامت لامدا نشان داده می شود.

دوم اینکه یادگیری کسب شده پیش از یک کوشش خاص n با Vn-1 نشان داده می شود و تغییر یادگیری در نتیجه شرطی شدن در کوشش n با (Vn دلتا) مشخص می شود. دلتا معرف تغییر در V است.

بالاخره نظریه رسکورلا-واگنر دو جز را شامل می شود که به قابلیت شرطی شدن یک جفت CS و US اشاره دارد. ضریب آلفا به نیرومندی تداعی بالقوه یک CS معین دلالت می کند. برای مثال، یک صدای بلند از یک صدای آرام غیر قابل تشخیص ارزش آلفای بیشتری دارد. ضریب بتا نیرومندی تداعی بالقوه یک US معین را معرفی می نماید. یک شوک برقی قوی از یک شوک ضعیف بازتاب عقب کشیدن شدیدتری را موجب می شود، بنابراین از مقدار بتا بیشتری برخوردار است.

وقتی همه این اجزا را برای یک CS معین(CSa) و یک US معین (USa) کنار هم قرار دهیم، نشان می دهد که تغییر در نیرومندی یادگیری شرطی در هر کوشش تابعی است از تفاوت بین حداکثر یادگیری ممکن و مقدار یادگیری که در پایان کوشش قبلی صورت پذیرفته است.

معادله رسکورلا-واگنر چگونگی به وجود آمدن منحنی یادگیری دارای شتاب منفی را توضیح می دهد. در منحنی یادگیری مقدار یادگیری با تداعی ایجاد شده در کوشش های آغاز یادگیری بیشتر از کوشش های بعدی است و هرچه بر تعداد کوشش ها افزوده می شود، از مقدار یادگیری نیز کاسته می شود تا اینکه سرانجام منحنی به حد مجانب برسد. به همین علت، منحنی یادگیری را منحنی دارای شتاب منفی می گویند.

چند بیان ریاضی دیگر وجود دارند که می توانند منحنی یادگیری را به طور کامل توضیح دهند. نظریه رسکورلا-واگنر همچنین دارای این امتیاز است که یافته های غیر عادی مربوط به شرطی سازی کلاسیک را توجیه می کند. برای مثال، به چگونگی تبیین وقفه توسط این نظریه نگاه می کنیم.

وقفه زمانی رخ می کند که ابتدا یک پاسخ به یک CSa شرطی شده و بعد با ترکیبی ازCSax که از CSa اولیه و یم CSx اضافی تشکیل یافته تقویت می شود. وقتی که عنصر دوم محرک مرکب به تنهایی ارائه می شود، موجب فراخوانی پاسخ شرطی نمی شود یا پاسخ اندکی را فرا می خواند. طبق نظریه موجود، اکثر شرطی شدن ممکن برای یک US خاص به وسیله CS اول مصرف شده است.

اصولا تمام شرطی شدن ممکن در موقعیت معین به اولین محرک شرطی تعلق دارد. در توجیه وقفه می بینیم که وقتی یک محرک شرطی از قبل با یک محرک غیر شرطی تداعی شده و به حداکثر نیرومندی اش رسیده باشد، اگر با یک محرک جدید همراه شود و دو محرک همراه هم با همان محرک غیر شرطی تداعی شوند، پدیده وقفه صورت می پذیرد. یعنی محرک جدید به خوبی محرک قبلی نسبت به محرک غیر شرطی، شرطی نمی شود.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

  • رشید رهاوی

پاورپوینت مدل هایی برای مسائل چیدمان ABS.

رشید رهاوی | شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۹ ق.ظ

پاورپوینت مدل هایی برای مسائل چیدمان ABS

 

فهرست مطالب : 
مدلهایی برای مسایل چیدمان
فرضیات مدلABSMODEL1
فرضیات
پارامترها
نماد ها
مدل ABSMODEL1
مسائل چیدمان چند ردیفه
ABSMODEL2
تابع هدف
مثال از چدمان تک ردیفه
منابع

پاورپوینت مدل هایی برای مسائل چیدمان ABS
 

پاورپوینت مدل هایی برای مسائل چیدمان دارای 18 اسلاید با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش می باشد.


مشخصات فایل
 

تعداد صفحات 18
حجم 2364 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی معماری


توضیحات کامل
 

پاورپوینت مدل هایی برای مسائل چیدمان ABS

 

فهرست مطالب : 
مدلهایی برای مسایل چیدمان
فرضیات مدلABSMODEL1
فرضیات
پارامترها
نماد ها
مدل ABSMODEL1
مسائل چیدمان چند ردیفه
ABSMODEL2
تابع هدف
مثال از چدمان تک ردیفه
منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

  • رشید رهاوی

پاورپوینت روش تحقیق در تربیت بدنی در 64 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

فهرست مطالب

روشهای استدلالی در پاسخ به سئوالات

علم چیست؟

مفروضه‌های بنیادین علم

هدف علم

مراحل پژوهش علمی

ویژگی های مسئله تحقیق

نظریه

فرضیه

ویژگی های فرضیه تحقیق

پژوهش علمی

ویژگی های پژوهش علمی

طرح پیشنهادی 

مندرجات طرح پیشنهادی

متغیر

مراحل اندازه گیری متغیر ها

ویژگیهای ابزار اندازه گیری

مقیاسهای اندازه گیری

آمار

طرح تحقیق

جامعه آماری

نمونه و شیوه نمونه گیری

نمونه گیری

شیوه های نمونه گیری

انتخاب حجم نمونه

روش های انجام پژوهش

انواع تحقیقات از نظر کنترل متغیرها

روایی تحقیقات تجربی

کنترل متغیرهای ناخواسته

واریانس خطا

عومل مؤثر بر روایی داخلی

طرحهای شبه تجربی

طرحهای آزمایشی حقیقی

اصول اخلاقی اجرای تحقیق در مورد انسان

روشهای جمع آوری اطلاعات

اصولی که برای افزایش روایی و اعتبار مشاهده باید رعایت شود

مقیاس درجه بندی رفتار

انواع مقیاسهای درجه بندی رفتار

خطا های درجه بندی رفتار

پرسشنامه

رعایت اصول جهت افزایش اعتبار و روائی پرسشنامه

مصاحبه

مصاحبه تحقیقی

مزایای مصاحبه

رعایت اصول جهت افزایش اعتبار و روائی مصاحبه

مراحل تحلیل محتوایی

مراحل انجام یک پژوهش علمی

طرح و بیان مسئله

ادبیات تحقیق

روش شناسی تحقیق

تحلیل داده ها

بحث و نتیجه گیری

 

قسمتی از متن

طرح پژوهش نقشه و نمایی شماتیک از روند انجام تحقیق است و در آن باید به نحوه انتخاب نمونه ها، آزمون های اولیه و نهایی، وجود گروه کنترل ، متغیر مستقل و نحوه اعمال آن به گروههای مختلف اشاره شود.

طرح تحقیق مختص تحقیقات تجربی است و دو هدف اساسی دارد:

1- پاسخ به سئوال پژوهشی

2- کنترل واریانس

 

توضیحات

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " روش تحقیق در تربیت بدنی"  می باشد که در حجم 64  اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی (سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد. پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.

پاورپوینت روش تحقیق در تربیت بدنی
 

پاورپوینت روش تحقیق در تربیت بدنی در 64 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
 

تعداد صفحات 64
حجم 389 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی ppt
دسته بندی تربیت بدنی


توضیحات کامل
 

پاورپوینت روش تحقیق در تربیت بدنی در 64 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

فهرست مطالب

روشهای استدلالی در پاسخ به سئوالات

علم چیست؟

مفروضه‌های بنیادین علم

هدف علم

مراحل پژوهش علمی

ویژگی های مسئله تحقیق

نظریه

فرضیه

ویژگی های فرضیه تحقیق

پژوهش علمی

ویژگی های پژوهش علمی

طرح پیشنهادی 

مندرجات طرح پیشنهادی

متغیر

مراحل اندازه گیری متغیر ها

ویژگیهای ابزار اندازه گیری

مقیاسهای اندازه گیری

آمار

طرح تحقیق

جامعه آماری

نمونه و شیوه نمونه گیری

نمونه گیری

شیوه های نمونه گیری

انتخاب حجم نمونه

روش های انجام پژوهش

انواع تحقیقات از نظر کنترل متغیرها

روایی تحقیقات تجربی

کنترل متغیرهای ناخواسته

واریانس خطا

عومل مؤثر بر روایی داخلی

طرحهای شبه تجربی

طرحهای آزمایشی حقیقی

اصول اخلاقی اجرای تحقیق در مورد انسان

روشهای جمع آوری اطلاعات

اصولی که برای افزایش روایی و اعتبار مشاهده باید رعایت شود

مقیاس درجه بندی رفتار

انواع مقیاسهای درجه بندی رفتار

خطا های درجه بندی رفتار

پرسشنامه

رعایت اصول جهت افزایش اعتبار و روائی پرسشنامه

مصاحبه

مصاحبه تحقیقی

مزایای مصاحبه

رعایت اصول جهت افزایش اعتبار و روائی مصاحبه

مراحل تحلیل محتوایی

مراحل انجام یک پژوهش علمی

طرح و بیان مسئله

ادبیات تحقیق

روش شناسی تحقیق

تحلیل داده ها

بحث و نتیجه گیری

 

قسمتی از متن

طرح پژوهش نقشه و نمایی شماتیک از روند انجام تحقیق است و در آن باید به نحوه انتخاب نمونه ها، آزمون های اولیه و نهایی، وجود گروه کنترل ، متغیر مستقل و نحوه اعمال آن به گروههای مختلف اشاره شود.

طرح تحقیق مختص تحقیقات تجربی است و دو هدف اساسی دارد:

1- پاسخ به سئوال پژوهشی

2- کنترل واریانس

 

توضیحات

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " روش تحقیق در تربیت بدنی"  می باشد که در حجم 64  اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی (سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد. پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

  • رشید رهاوی

پاورپوینت مخاطرات کویر.

رشید رهاوی | پنجشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۴۲ ق.ظ

پاورپوینت مخاطرات کویر

 

قسمتی از متن :

کویرچیست

کویربه زمینهای گلی ،شورونمکزاری گفته می شودکه اشباع ازاملاح ونمکهای مختلف بوده وبرای زراعت مناسب نمی باشند.هرجاکه بافت خاک ریز دانه ونمک به مفهوم عام وجود داشته باشد باحضور آب به هرشکل(باران،سطحی وزیرزمینی)کویر تشکیل می شود و معمولا درانتهای مسیل ها ودرپست ترین نقطه یک حوضه قراردارد، ازآنجا که شرایط حاکم بربیابانها اغلب مساعد پیدایش کویراست لذا این دوپدیده بیشتر با هم وجود دارند.درواقع کویرعارضه ای در یک بیابان است نه خودبیابان.
پیدایش کویر

درتشکیل زمینهای شور وکویرهای نمک عوامل بیشماری در طول دوران های زمین شناسی دخالت داشته اندکه به طورخلاصه به چندموردازآنها اشاره می شود:
1-چون زهکش سیلابها هنگام عبور ازتشکیلات نمکدار که عمدتا مربوط به دوران سوم زمین شناسی می باشند به طرف گودترین نقطه حوضه آبخیز سرازیرمی شود املاح محلول را درخودحل کرده وبه چاله هاحمل می کنند.این املاح پس از تبخیر در سطح زمین رسوب می نمایند ودرنتیجه خاک آن نقاط شور شده وکویر ایجاد می شود به طوریکه هیچ گونه گیاهی نمی تواند درآنجا رشد نماید.مانند کویردامغان- کویر نمک بجستان-کویرسبزوار-کویرشوره گزهامون و...
2-املاح نمک در ساختمان خاک منطقه موجود بوده وبه دلیل تبخیرشدید از طبقات زیرین در نتیجه خاصیت شعریه، به سطح منتقل می شودوکویر ایجادمی شود.
3- ممکن است به دلیل وجودگنبدهای نمکی در منطقه وتخریب آن به تدریج کویرایجادگردد. انواع مختلفی از این گونه کویرها درنقاط مختلف ایران به صورت بزرگ وکوچک دیده می شود.بعضی ازآنها به صورت باتلاق درطول سال از رودخانه ها تغذیه شده وآبدارمی باشند(باتلاق گاوخونی، جازموریان و...)وبعضی دیگر چون کویرهای سیرجان وبجستان با وجودآبدار بودن در زیر پوشش های قطور نمک تقریبا به صورت مرده بوده وبه طورمحدود درسالهای پرباران بخشی ازپهنه های آنهاغرق آب می شوند.
به این ترتیب می توان گفت که درپیدایش کویر باتعریف فوق، انسان دخالتی نداشته بلکه بیشتر وضعیت زمین ساختی وژئومرفولوژی منطقه موثر است ولی انسان به طورناخواسته با اهمال باعث پیشروی کویرمی شود...

 

فهرست مطالب :

مخاطرات کویر

کویرچیست

پیدایش کویر

تفاوت بیابان با کویر

بیابانهای ایران

علل پیدایش بیابانهای ایران

کویر‌های ایران

بیابان و کویر لوت

معرفی دشت لوت

پوشش های گیاهی کویر

پوشش جانوری منطقه

یاردانگ

هرم های ماسه ای

چین و شکن های ماسه ای

توان های محیطی کویر

انرژی باد

انرژی بیوگاز

شن درمانی (Sand therapy)

منابع

پاورپوینت مخاطرات کویر
 

پاورپوینت مخاطرات کویردارای 32 اسلاید (ویژه رشته های جغرافیا گرایش برنامه ریزی شهری) با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش می باشد.


مشخصات فایل
 

تعداد صفحات 32
حجم 1056 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی جغرافیا


توضیحات کامل
 

پاورپوینت مخاطرات کویر

 

قسمتی از متن :

کویرچیست

کویربه زمینهای گلی ،شورونمکزاری گفته می شودکه اشباع ازاملاح ونمکهای مختلف بوده وبرای زراعت مناسب نمی باشند.هرجاکه بافت خاک ریز دانه ونمک به مفهوم عام وجود داشته باشد باحضور آب به هرشکل(باران،سطحی وزیرزمینی)کویر تشکیل می شود و معمولا درانتهای مسیل ها ودرپست ترین نقطه یک حوضه قراردارد، ازآنجا که شرایط حاکم بربیابانها اغلب مساعد پیدایش کویراست لذا این دوپدیده بیشتر با هم وجود دارند.درواقع کویرعارضه ای در یک بیابان است نه خودبیابان.
پیدایش کویر

درتشکیل زمینهای شور وکویرهای نمک عوامل بیشماری در طول دوران های زمین شناسی دخالت داشته اندکه به طورخلاصه به چندموردازآنها اشاره می شود:
1-چون زهکش سیلابها هنگام عبور ازتشکیلات نمکدار که عمدتا مربوط به دوران سوم زمین شناسی می باشند به طرف گودترین نقطه حوضه آبخیز سرازیرمی شود املاح محلول را درخودحل کرده وبه چاله هاحمل می کنند.این املاح پس از تبخیر در سطح زمین رسوب می نمایند ودرنتیجه خاک آن نقاط شور شده وکویر ایجاد می شود به طوریکه هیچ گونه گیاهی نمی تواند درآنجا رشد نماید.مانند کویردامغان- کویر نمک بجستان-کویرسبزوار-کویرشوره گزهامون و...
2-املاح نمک در ساختمان خاک منطقه موجود بوده وبه دلیل تبخیرشدید از طبقات زیرین در نتیجه خاصیت شعریه، به سطح منتقل می شودوکویر ایجادمی شود.
3- ممکن است به دلیل وجودگنبدهای نمکی در منطقه وتخریب آن به تدریج کویرایجادگردد. انواع مختلفی از این گونه کویرها درنقاط مختلف ایران به صورت بزرگ وکوچک دیده می شود.بعضی ازآنها به صورت باتلاق درطول سال از رودخانه ها تغذیه شده وآبدارمی باشند(باتلاق گاوخونی، جازموریان و...)وبعضی دیگر چون کویرهای سیرجان وبجستان با وجودآبدار بودن در زیر پوشش های قطور نمک تقریبا به صورت مرده بوده وبه طورمحدود درسالهای پرباران بخشی ازپهنه های آنهاغرق آب می شوند.
به این ترتیب می توان گفت که درپیدایش کویر باتعریف فوق، انسان دخالتی نداشته بلکه بیشتر وضعیت زمین ساختی وژئومرفولوژی منطقه موثر است ولی انسان به طورناخواسته با اهمال باعث پیشروی کویرمی شود...

 

فهرست مطالب :

مخاطرات کویر

کویرچیست

پیدایش کویر

تفاوت بیابان با کویر

بیابانهای ایران

علل پیدایش بیابانهای ایران

کویر‌های ایران

بیابان و کویر لوت

معرفی دشت لوت

پوشش های گیاهی کویر

پوشش جانوری منطقه

یاردانگ

هرم های ماسه ای

چین و شکن های ماسه ای

توان های محیطی کویر

انرژی باد

انرژی بیوگاز

شن درمانی (Sand therapy)

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

  • رشید رهاوی